Goedemorgen! Het is opnieuw code rood vanwege de hitte in een deel van Nederland. En in Den Haag wordt Veteranendag gehouden, maar met een aangepast programma.

Ook vandaag eerst het weer: het wordt opnieuw heel erg heet. In het westen kan het tot 29 graden worden, in het oosten 38 graden. Aan het einde van de dag neemt vanuit het zuiden de kans toe op zware onweersbuien.

Lees hier hoe je je huis koel kunt houden. En hoe het zit met de regels over werken op tropische dagen, lees je hier.

Ga je vandaag ondanks de warmte op pad? Hier vind je het overzicht van de files en wegwerkzaamheden en hier alles over de situatie op het spoor.

Wat kun je vandaag verwachten?

Wat heb je gemist?

Libanon en Israël hebben een akkoord getekend dat volgens de ondertekenaars "een eerste stap richting vrede is".

De 'raamwerkovereenkomst' werd in Washington ondertekend door de Israëlische en de Libanese ambassadeur in de Verenigde Staten in aanwezigheid van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rubio. Hezbollah, de door Iran gesteunde groep die in Libanon actief is, was niet betrokken bij de overeenkomst.

Ander nieuws uit de nacht

En dan nog even dit:

Ook de olifanten in dierentuin Wildlands in Emmen hebben het warm. Omdat de dieren niet kunnen zweten, worden andere manieren bedacht om af te koelen. Ze krijgen ijsjes en worden onder de douche gezet.

Fijne dag!

Bron